Képtelen vagy fogyni pedig alig eszel?

- mit tehetsz ellene?

Nagyon gyakori csapda. A jelenség -érthető okból- elképesztően frusztráló és lelombozó.

Sokakat akadályoz, és elképzelhető, hogy emiatt az egészségesebb életmóddal egyáltalán foglalkozzanak a továbbiakban.

Tehetetlennek érzik magukat, és egyszerűen feladják. Pedig ez valójában nincs így, a megoldás karnyújtásnyira van.

A "befele" könnyebb, mint a "kifele"

Tisztán kell azt látni, hogy hízni csak akkor lehet, ha a bevitt energia több, mint a felhasznált energia. Tehát a mérleg két serpenyője… már megint/még mindig.

A helyzet az, hogy jelen társadalmunkban a bevitt energia mennyiségét rendkívül könnyen és észrevétlenül növelhetjük (és növeljük is), míg a felhasznált energia mennyiségét csak nagyon is észrevehető erőfeszítések árán tudjuk fokozni…

Gondoljuk végig, melyik a könnyebb: eltüntetni egy hamburgert vagy sétálni két órát?

Vegyük például, hogy egy McDonalds-os hamburger (BigMac) csaknem 500 kcal-at tartalmaz (sült krumpli, üdítő nélkül!).

Ugyanennyi kalória viszont kb. kettő órányi sétával égethető el.

Egy fél literes kólában található kalóriamennyiségtől egy órányi folyamatos sétába kerül megszabadulni.

És még folytathatnánk a sort… – de tudom, hogy érted.

Mit tehetsz, ha a "levegőtől is hízol"?

Mindenek előtt fogadd el. EGYELŐRE ÚGY TŰNIK, ez a helyzet.

Fogadd el, DE NE TÖRŐDJ BELE és főleg ne tekintsd ezt az állapotot véglegesnek!

Lássuk, hogyan változtathatsz. 

Vezess pontos nyilvántartást arról, mit és mennyit eszel. Legalább egy hétig, minden nap, minden étkezésed jegyezd föl.

Lehet, hogy már százszor találkoztál ezzel a tanáccsal.

De vajon miért?

 

Mert működik! Láss neki a kalóriabeviteled pontos megállapításának!

 

Segít megoldani a problémád!

Valaha megtetted már?

Tényleg feljegyezted minden egyes étkezésed minden kalóriáját? Egy héten keresztül minden nap?

Adj neki egy esélyt!

Egyáltalán nem olyan bonyolult, mint amilyennek elsőre tűnik. Javaslom, hogy használd a Yazio ingyenes telefonos applikációt (pár másodperc alatt letöltheted iOS-re és Android telefonodra is, elegendő az ingyenes verziója).

Jelenleg ne törődj a program javaslataival, csak rendületlenül és pontosan írd be amit elfogyasztasz.

Ne fogd vissza magad! Éld a mindennapjaid, edd amit egyénként is ennél!

Tényleg mindent rögzíts, ne feledkezz meg a kevéske jégkrémről, az egy pohár kóláról vagy a salátaöntetről sem. (a gyermeked tányérjáról elcsent étel is számít :))

(Megjegyzés: a rögzítés az idő múlásával egyre egyszerűbbé válik. A fogyásodnak nem feltétele, hogy az idők végezetéig csináld, de az elején mindenképp javasoljuk – garantáltan rengeteget tanulhatsz belőle.)

 

Külső szemlélőként jegyezz fel minden elfogyasztott kalóriát. Ne ítélkezz, ne befolyásolja az ételválasztásod. Csupán jegyzetelj. LÉGY ŐSZINTE MAGADHOZ!

 

A nap végén aztán vess egy pillantást az összesítésre.

Összhangban van-e azzal, amennyit gondoltad, hogy eszel? Esetleg több? Netán kevesebb? (a számodra javasolt kalóriabevitelt kalkulátorunk segítségével számolhatod ki)

Rendkívül könnyű alábecsülni az elfogyasztott étel (kalória) mennyiségét!

Ez a kutatás azt mutatja, hogy az emberek átlagosan 47%(!!!)-kal becsülik alá a bevitt kalória mennyiségét! Ez elképesztően sok, biztos hízáshoz vezet.

De miért ez a jelentős „melléfogás”?

Először is: a nap közbeni nassolások kevésbé emlékezetesek, mint a hely, ahova az autókulcsot eltettük. 

Másodszor: nagyon sok mindenben kitűnően teljesít az emberi elme, azonban az ételadagok mennyiségének megbecslése egyszerűen nem tartozok ezek közé.

Abban legendásan gyengék vagyunk – legalább is kezdetben. 

 

Harmadrészt nem vagyunk tisztában az egyes ételek kalóriatartalmával. (pl.: vaj, sajt, üdítők). Egyszerűen nem tudjuk őket.

Honnan is tudnánk? Soha nem tanultuk az iskolában és különben is, annyi féle étel létezik.

Hát ezek miatt van óriási jelentősége a bevitt ételmennyiségek pontos rögzítésének, a makroszámolásnak.

A fenti okokat mind kiküszöböli és pontos képet kapsz arról, miért is nem megy a fogyás.

 

Talán, még az is kiderül, hogy az a „levegő” nem is annyira kalóriaszegény, mint azt korábban gondoltad. 🙂

(Később pedig a hibát kijavítanod talán egyszerűbb lesz, mint felfedezned.)

 

Ha még nem tetted meg, szerezd be az Alfadiéta e-bookot, mely amellett, hogy segít a makroszámolás gyakorlati alkalmazásában a fogyás további alapelveit is eléd tárja.

Ha a kalóriaigényed szeretnéd megtudni, használd a kalória kalkulátorunkat.

Tedd a fogyásod végtelen egyszerűvé és fenntarthatóvá!

Minden, ami az egészséges fogyásodhoz szükséges megtalálható könyvünkben! Most "3 pizza áráért" elérhető! 

Csatlakozz Facebook csoportunkhoz, tedd fel kérdéseid, értesülj az újdonságokról.

FOGYJ LEMONDÁSOK NÉLKÜL, EGÉSZSÉGESEN! IME 3 ALAPELV, teljesen ingyen.

Töltsd le INGYEN, a 10 oldalas elektronikus könyvünket, és lépj még ma a tudományos alapokon nyugvó, hatékony fogyás útjára!